האווירה שבה נמצאים עובדים של חברה או ארגון במהלך יום העבודה, היא אחד הגורמים המשליכים באופן המשמעותי ביותר על תפוקת העסק, הנאמנות אליו והרצון להישאר בתפקיד לאורך זמן. כל קבוצת אנשים העובדת ביחד ומנהלת מערכת יחסים תקינה מעבר לתקשורת שהעבודה מצריכה מהם, היא קבוצה שעובדת טוב יותר ומכאן שהעסק מרוויח.
ישנם מקומות עבודה הרואים בתופעת ימי כיף לעובדים כבזבוז של זמן, תקציב וכוח עבודה, ואילו ישנם מקומות המשלבים ימי גיבוש כחלק אינטגרלי משגרת הארגון מתוך הכרה בהשפעתם החיובית על עובדי החברה. ימי כיף לעובדים מעניקים תמורה גדולה בהרבה מאשר המשאבים שהם צורכים ועל כך נפרט מיד.
ימי כיף לעובדים מאפשרים היכרות מעמיקה יותר בין האנשים כך שהם לא מרגישים שהמשרד שלהם הוא מקום זר.
חוויות משותפות הנצברות בימים מסוג זה הן חומר זמין לשיחה בהפסקות, בזמני ארוחות או סתם בדרך אגב תוך כדי עבודה. תקשורת חברית בין עובדים מחזקת גם היא את תחושת השייכות שלהם.
ימי גיבוש רבים מבוססים על חיזוק השגת מטרות בשיתוף פעולה – תהליכים מהם ניתן ללמוד וליישם את הלקחים בעבודה עצמה.
חברות בעלות מחזורי גיוס תכופים יכולות להפיק תועלת רבה מימי גיבוש שכן זו דרך מהירה ונעימה לקבל קבוצת עובדים המכירים אחד את השני ומרגישים בנוח.
למה כדאי להיעזר בחברה חיצונית ליצירת יום גיבוש?
- לוגיסטיקה – התעסקות בתכנון, ארגון ואחזקה של מערך פעילות ליום כיף עלול להיות מתיש ולגזול מההתרגשות והרצון להוציא יום כזה לפועל. עכשיו כשאנו מכירים ביתרונותיו של יום כיף לעובדים, נרצה בוודאי להגיע אליו עם חיוך ולכן כדאי להשאיר את 'העבודה השחורה' לחברה חיצונית.
- ניסיון – חברות חיצוניות הן לרוב בעלות ניסיון בארגון וניהול ימי גיבוש, מה שיכול לסייע לכם לקבל יום המותאם לצרכי העסק שלכם ולתת לעובדים את התחושה שהתאימו את היום עבורם באופן אישי.
- מדריכים חיצוניים – ניהול יום גיבוש על ידי מדריכים חיצוניים מאפשר לכלל העובדים של החברה להשתתף מבלי שאחד יאלץ להיות המנחה. במקרים של תחרויות בין קבוצות, המדריכים החיצוניים יחשבו לאופציה האובייקטיבית ביותר.